Geachte,

In ons ziekenhuis werd contactregistratie ingevoerd. Contactregistratie bestond al voor klassieke hospitalisatie (ten minste één overnachting in het ziekenhuis), voor behandelingen in het dagziekenhuis en voor eventuele contacten op onze diensten spoedgevallen. Contactregistratie werd ook ingevoerd voor ambulante contacten (consultaties, bloedafname, foto’s of scans op dienst radiologie (medische beeldvorming) en/of scans op dienst nucleaire geneeskunde).

Daarom dient u zich telkens vóór het ambulant contact (consultatie, bloedafname, foto/scan radiologie of foto/scan nucleaire geneeskunde) eerst aan te melden bij de dienst Inschrijvingen in de inkomhal van het ziekenhuis. Na de inschrijving krijgt u een aantal patiëntenetiketten mee, die u tijdens de consultatie dient te overhandigen aan de betrokken zorgverstrekker (arts, verpleegkundige of paramedicus).

Werkwijze :
1. U gaat naar de dienst Inschrijvingen in de inkomhal van het ziekenhuis
2. U meldt zich aan via de kiosk met uw identiteitskaart.
    - Als uw gegevens nog correct zijn en u hebt reeds een afspraak zal u patiëntenetiketten ontvangen om aan de betrokken zorgverstrekker te overhandigen.
    - Indien uw gegevens onvolledig of niet correct zijn, of wij hebben nog bijkomende vragen krijgt u een etiket met een nummer op. U neemt plaats in de wachtzaal. Als op het televisiescherm uw ticketnummer verschijnt, dan gaat u naar het aangegeven loket.
3. U gaat naar uw afspraak (consultatie, onderzoek (scan/foto) en/of bloedafname)
4. U overhandigt de etiketten aan de zorgverstrekker

Indien u zich niet aanmeldt met een identiteitskaart zal u ook tevens een etiket krijgen om u aan te melden bij een medewerker van dienst Inschrijvingen

Mogen wij u vragen om 20 minuten voor uw afspraak in het ziekenhuis aanwezig te zijn ? U moet rekening houden met het zoeken naar parkeerplaats en met de tijd die nodig is om u in te schrijven.

naam, logo, kleur

AZ Alma: naam, logo, kleur

Onze naam: 'open' in klank, geest en aanpak

De naam 'Alma' werd zorgvuldig gekozen. 'Alma' komt uit het Latijn en staat o.a. voor gezond, voedend, goed, versterkend, zegenend, mild, verkwikkend en weldadig. Net als de 'open' klank van het woord Alma, staan wij open voor iedereen die medische zorg nodig heeft. Voor allen die op ons een beroep doen, willen wij een warme en open omgeving zijn met wederzijds respect en vertrouwen als sleutelbegrippen.

Onze slagzin: zorg met een hart - 'warm' menselijk in alles wat we doen

In AZ Alma staat de mens centraal. Enerzijds investeren we bij AZ Alma in moderne infrastructuur en hoogstaande technologie om onze patiënten maximaal te helpen en te ondersteunen. Anderzijds zijn we er ons van bewust dat 'zorgen voor' zoveel meer is dan het uitvoeren van puur medisch-technische handelingen. Het gaat ook over begrip, tijd maken voor een babbel en een warme, menselijke aanpak. In onze slagzin willen we deze benadering centraal stellen. 'Zorg' bij AZ Alma is 'Zorg met een hart'.

Ons logo: een 'open' hart

De 'm' uit AZ Alma werd omgetoverd tot een 'open' hart zonder aan leesbaarheid in te boeten. In onze naam en slagzin, maar ook als geïsoleerd symbool, dragen wij voortaan ons 'hart' uit.

Onze huisstijl: levendig rood en warm grijs

Om onze menselijke, warme en open identiteit te benadrukken, kozen we voor ons nieuwe huisstijl een zacht kleurenpallet van levendig rood en warm grijs. Kleuren die enerzijds vitaliteit en anderzijds ingetogenheid symboliseren. Op die manier sluiten ze aan bij de dagdagelijkse realiteit in de ziekenhuiswereld.

laatste wijziging 18/03/2017
 
website ontwikkeling Connexon
Disclaimer © AZ Alma 2017