Geachte,

In ons ziekenhuis werd contactregistratie ingevoerd. Contactregistratie bestond al voor klassieke hospitalisatie (ten minste één overnachting in het ziekenhuis), voor behandelingen in het dagziekenhuis en voor eventuele contacten op onze diensten spoedgevallen. Contactregistratie werd ook ingevoerd voor ambulante contacten (consultaties, bloedafname, foto’s of scans op dienst radiologie (medische beeldvorming) en/of scans op dienst nucleaire geneeskunde).

Daarom dient u zich telkens vóór het ambulant contact (consultatie, bloedafname, foto/scan radiologie of foto/scan nucleaire geneeskunde) eerst aan te melden bij de dienst Inschrijvingen in de inkomhal van het ziekenhuis. Na de inschrijving krijgt u een aantal patiëntenetiketten mee, die u tijdens de consultatie dient te overhandigen aan de betrokken zorgverstrekker (arts, verpleegkundige of paramedicus).

Werkwijze :
1. U gaat naar de dienst Inschrijvingen in de inkomhal van het ziekenhuis
2. U meldt zich aan via de kiosk met uw identiteitskaart.
    - Als uw gegevens nog correct zijn en u hebt reeds een afspraak zal u patiëntenetiketten ontvangen om aan de betrokken zorgverstrekker te overhandigen.
    - Indien uw gegevens onvolledig of niet correct zijn, of wij hebben nog bijkomende vragen krijgt u een etiket met een nummer op. U neemt plaats in de wachtzaal. Als op het televisiescherm uw ticketnummer verschijnt, dan gaat u naar het aangegeven loket.
3. U gaat naar uw afspraak (consultatie, onderzoek (scan/foto) en/of bloedafname)
4. U overhandigt de etiketten aan de zorgverstrekker

Indien u zich niet aanmeldt met een identiteitskaart zal u ook tevens een etiket krijgen om u aan te melden bij een medewerker van dienst Inschrijvingen

Mogen wij u vragen om 20 minuten voor uw afspraak in het ziekenhuis aanwezig te zijn ? U moet rekening houden met het zoeken naar parkeerplaats en met de tijd die nodig is om u in te schrijven.

Support ICT

Helpdesk Informatica

De helpdesk informatica is bereikbaar tijdens de kantooruren (ma t.e.m. vr van 08.30 - 17.30 uur).

De helpdesk is bereikbaar voor:

  • Huisartsen
  • Medewerkers van AZ Alma die vanop afstand aan het werk zijn
  • Leveranciers die eveneens een toegang hebben

U kunt bij de helpdesk ICT terecht om storingen te melden voor softwarepakketten die door het ziekenhuis ter beschikking worden gesteld of om problemen m.b.t. de elektronische communicatie (mediring / medibridge) te melden. Indien u problemen wilt melden m.b.t. de elektronische communicatie, gelieve er dan voor te zorgen dat u concrete voorbeelden bij de hand hebt.

Om de probleemanalyse vlotter te laten verlopen hebben wij minimaal volgende informatie nodig :

  • uw RIZIV-nummer
  • naam van de patiënt
  • geboortedatum van de patiënt
  • tijdstip van het bericht én van welke dienst dit bericht afkomstig is

In geval de ICT-medewerker van AZ Alma erom vraagt, kunt u door middel van deze link uw bureaublad tijdelijk vanop afstand met ons delen. Daarna selecteert u de naam van de ICT-medewerker om toestemming te geven om uw beeldscherm over te nemen. Na het beëindigen van deze communicatie, is de verbinding met uw PC uiteraard voor ICT AZ Alma niet meer beschikbaar.

laatste wijziging 29/03/2017
 
website ontwikkeling Connexon
Disclaimer © AZ Alma 2017