Geachte,

In ons ziekenhuis werd contactregistratie ingevoerd. Contactregistratie bestond al voor klassieke hospitalisatie (ten minste één overnachting in het ziekenhuis), voor behandelingen in het dagziekenhuis en voor eventuele contacten op onze diensten spoedgevallen. Contactregistratie werd ook ingevoerd voor ambulante contacten (consultaties, bloedafname, foto’s of scans op dienst radiologie (medische beeldvorming) en/of scans op dienst nucleaire geneeskunde).

Daarom dient u zich telkens vóór het ambulant contact (consultatie, bloedafname, foto/scan radiologie of foto/scan nucleaire geneeskunde) eerst aan te melden bij de dienst Inschrijvingen in de inkomhal van het ziekenhuis. Na de inschrijving krijgt u een aantal patiëntenetiketten mee, die u tijdens de consultatie dient te overhandigen aan de betrokken zorgverstrekker (arts, verpleegkundige of paramedicus).

Werkwijze :
1. U gaat naar de dienst Inschrijvingen in de inkomhal van het ziekenhuis
2. U meldt zich aan via de kiosk met uw identiteitskaart.
    - Als uw gegevens nog correct zijn en u hebt reeds een afspraak zal u patiëntenetiketten ontvangen om aan de betrokken zorgverstrekker te overhandigen.
    - Indien uw gegevens onvolledig of niet correct zijn, of wij hebben nog bijkomende vragen krijgt u een etiket met een nummer op. U neemt plaats in de wachtzaal. Als op het televisiescherm uw ticketnummer verschijnt, dan gaat u naar het aangegeven loket.
3. U gaat naar uw afspraak (consultatie, onderzoek (scan/foto) en/of bloedafname)
4. U overhandigt de etiketten aan de zorgverstrekker

Indien u zich niet aanmeldt met een identiteitskaart zal u ook tevens een etiket krijgen om u aan te melden bij een medewerker van dienst Inschrijvingen

Mogen wij u vragen om 20 minuten voor uw afspraak in het ziekenhuis aanwezig te zijn ? U moet rekening houden met het zoeken naar parkeerplaats en met de tijd die nodig is om u in te schrijven.

patienten - opname-inschrijven

Inschrijven

Voorinschrijving

Er bestaat een mogelijkheid om de inschrijving van uw opname op voorhand te regelen in de dienst Inschrijvingen. Daar krijgt u dan informatie over de kosten van uw opname en over uw kamerkeuze en worden de administratieve formaliteiten geregeld. Zo kan de wachttijd op de dag van uw opname tot een minimum beperkt worden.

Wanneer uw opname telefonisch of door uw huisarts werd afgesproken, vragen wij u om contact op te nemen met de dienst Inschrijvingen of dit voorinschrijfformulier in te vullen en ons door te sturen.

Het is belangrijk dat de dienst Inschrijvingen uw kamerkeuze op voorhand kent om maximaal tegemoet te komen aan uw wensen. Het is meestal niet mogelijk om op het ogenblik van uw opname zelf nog te kunnen inspelen op een verandering van kamerkeuze.

Inschrijving

Op de dag van uw opname meldt u zich aan bij de dienst Inschrijvingen in de inkomhall van het ziekenhuis.

Gelieve het afgesproken uur van opname te respecteren. Kom niet te vroeg, maar zeker ook niet te laat, zodat alle geplande onderzoeken en behandelingen op tijd kunnen plaatsvinden.

De medewerkers van de dienst Inschrijvingen zullen u helpen bij de administratieve regelingen en u nuttige informatie verstrekken over de kosten verbonden aan uw opname en uw kamerkeuze.

laatste wijziging 15/03/2017
 
website ontwikkeling Connexon
Disclaimer © AZ Alma 2017