Geachte,

In ons ziekenhuis werd contactregistratie ingevoerd. Contactregistratie bestond al voor klassieke hospitalisatie (ten minste één overnachting in het ziekenhuis), voor behandelingen in het dagziekenhuis en voor eventuele contacten op onze diensten spoedgevallen. Contactregistratie werd ook ingevoerd voor ambulante contacten (consultaties, bloedafname, foto’s of scans op dienst radiologie (medische beeldvorming) en/of scans op dienst nucleaire geneeskunde).

Daarom dient u zich telkens vóór het ambulant contact (consultatie, bloedafname, foto/scan radiologie of foto/scan nucleaire geneeskunde) eerst aan te melden bij de dienst Inschrijvingen in de inkomhal van het ziekenhuis. Na de inschrijving krijgt u een aantal patiëntenetiketten mee, die u tijdens de consultatie dient te overhandigen aan de betrokken zorgverstrekker (arts, verpleegkundige of paramedicus).

Werkwijze :
1. U gaat naar de dienst Inschrijvingen in de inkomhal van het ziekenhuis
2. U meldt zich aan via de kiosk met uw identiteitskaart.
    - Als uw gegevens nog correct zijn en u hebt reeds een afspraak zal u patiëntenetiketten ontvangen om aan de betrokken zorgverstrekker te overhandigen.
    - Indien uw gegevens onvolledig of niet correct zijn, of wij hebben nog bijkomende vragen krijgt u een etiket met een nummer op. U neemt plaats in de wachtzaal. Als op het televisiescherm uw ticketnummer verschijnt, dan gaat u naar het aangegeven loket.
3. U gaat naar uw afspraak (consultatie, onderzoek (scan/foto) en/of bloedafname)
4. U overhandigt de etiketten aan de zorgverstrekker

Indien u zich niet aanmeldt met een identiteitskaart zal u ook tevens een etiket krijgen om u aan te melden bij een medewerker van dienst Inschrijvingen

Mogen wij u vragen om 20 minuten voor uw afspraak in het ziekenhuis aanwezig te zijn ? U moet rekening houden met het zoeken naar parkeerplaats en met de tijd die nodig is om u in te schrijven.

patienten - kwaliteit

AZ Alma werkt aan kwaliteit

Voor AZ Alma is de kwaliteit van de geboden zorg belangrijk. Dat staat duidelijk vermeld in de missie van ons ziekenhuis:

Samen met patiënten en zorgverleners werken wij in wederzijds vertrouwen en openheid aan de uitbouw van een kwalitatief hoogwaardig zorgaanbod in onze regio.

Het werken met kwaliteitsindicatoren stelt ons in staat onze eigen resultaten beter te begrijpen en uiteraard onze zorg voor u verder te verbeteren. Door gebruik te maken van de indicatoren uit het Vlaams indicatorenproject, een initiatief waaraan AZ Alma actief meewerkt, kunnen we onze eigen resultaten vergelijken met de resultaten van andere Vlaamse ziekenhuizen. U kunt meer informatie over dit project vinden op de website van het Vlaams Agentschap Zorg en Gezondheid.

Wij willen u als patiënt graag inzage geven in de kwaliteit van onze zorg door een aantal resultaten beschikbaar te maken op onze website. Niet alle indicatoren uit het VIP2 project zijn reeds vrijgegeven voor publicatie; het is immers ons beleid om de beschikbare indicatoren eerst intern te bespreken met de betrokken zorgverleners en daarna pas op de eigen website van AZ Alma te publiceren.

Raadpleeg hier onze resultaten

Help ons om onze zorg te verbeteren!

In AZ Alma zijn dagelijks 120 artsen, 1.290 medewerkers en 175 vrijwilligers aan de slag om onze patiënten met de beste zorgen te omringen. Daarvoor zetten we ons 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 in.

Maar het kan altijd beter en misschien heeft u wel een idee of een voorstel om ons mee te helpen onze zorg nog te verbeteren. Of misschien wilt u gewoon een (leuke) ervaring meedelen over uw verblijf of dat van een familielid in AZ Alma?

Aarzel dan ook niet om ons formulier in te vullen, wij zorgen ervoor dat uw boodschap op de juiste plaats terecht komt. En als u ons uw e-mailadres bezorgt, hoort u nog van ons! Beloofd!

laatste wijziging 29/03/2017
 
website ontwikkeling Connexon
Disclaimer © AZ Alma 2017